“Ik schrok zo erg en dacht even aan niet meer kunnen werken!”

Pijn!

Het ging allemaal mega snel, maar afgelopen maandagochtend sloeg het noodlot bij mij toe. Ik zakte door mijn rug. Ja ik hoor je denken, hoe kan een sportman als jij nu door je rug gaan. Nou heel simpel, door zijn schoenen aan te willen trekken.

Ik wilde rustig mijn schoenen aantrekken om naar werk te gaan, maar mijn rug liet dit niet toe. Ik klapte er doorheen. De pijn die ik had, heb ik nog niet eerder zo gevoelt. Het gevoel dat je op dat moment gewoon niks meer kan. Ik schrok zo erg en dacht even aan niet meer kunnen werken! Instant daarna werd ik onwijs misselijk en zag ik lijkbleek. Amber was er gelukkig om mij te ondersteunen, anders had ik op dat moment waarschijnlijk even niet geweten wat ik had moeten doen.

Eerst maar even naar de wc. De misselijkheid trok weg en ik ben rustig naar boven gekropen, halverwege weer onwijs misselijk, toch maar weer even naar de wc. Op een gegeven moment ging het wel weer en ben ik mijn bed in gekropen. Op het moment dat ik ging liggen begon heel mijn lichaam te tintelen, dit voelde echt mega vervelend, want je weet niet waar dit vandaan komt en waarom dit zo is.

Maar dit gevoel trok weg en ik kon rustig blijven liggen. Doordat mijn lichaam zo een klap kreeg te voortduren was ik onwijs moe en ben ik ook meteen in slaap gevallen.

Bewegen en rust

Nu weten wij veel als het gaat om pijnklachten en het reageren hierop dus dat hebben we daarna ook meteen toegepast. Als je lichaam acuut iets krijgt is schiet het de ontstekingsfase in, dit is het eerste gedeelte van je herstel. Je moet zoveel mogelijk de klacht ongemoeid laten, niet immobiliseren, geen compressie en geen ontstekingsremmers. Het liefst veel rust en elevatie tijdens deze periode. Het lichaam creëert een functionele bewegingsbeperking, deze dien je niet te verstoren. Om deze fase te ondersteunen ben ik om de anderhalf uur rustig op geleide van pijn gaan wandelen, daarnaast ben ik Vit C en essentiële vetzuren gaan toevoegen om mijn herstel te bevorderen.

Op geleide van pijn en zonder pijnstilling

Na de eerste dag voelde alles al een stuk beter en ben ik verder gegaan met iets meer actief bewegen, nog steeds wel wandelen. Belangrijk in de volgende fase is dat je veel beweegt op geleide van pijn en je lichaam voorziet van zuurstof. Daarnaast is het nog steeds continue toevoegen van gezonde voeringstoffen als Vit C en essentiële vetzuren belangrijk. Nog steeds het liefst geen ontstekingsremmers. Dit heb ik eenmalig wel gedaan omdat ik deze nacht niet goed kon slapen, continue pijn bij het draaien. Gezien de nacht belangrijk is voor herstel van je lichaam heb ik dit eenmalig gedaan op dat moment. Maar zeker niet tijdens bewegen over de dag. Alles doe je op geleide van pijn.

Behandeling Mylogenics

Dag drie ben ik behandeld door Amber. Die heeft met de techniek van Mylogenics ervoor gezorgd dat de grootste druk van mijn spieren af ging, voornamelijk mijn bil en heup structuren hebben we geoptimaliseerd. Dit gaf meteen veel verlichting, nog niet over maar zeker een vermindering van pijn van ongeveer 75%. Zo kon ik de dag erna weer lekkerder bewegen en ook weer werken. Zo heb ik alle dagen wel gewoon kunnen werken, dit omdat ik luisterde naar mijn lichaam wat deze wel en niet kon.

Vrijdag had ik al veel minder pijn en kon ik weer langere tijd rustig zitten en werken.

Zaterdag heb ik weer een volle dag gewerkt aan 1 stuk door en heb een paar kleine oefeningen gedaan om te kijken hoe dit ging, een soort try out om te bekijken waar ik kan gaan starten met weer opbouwen. En er kon weer gedanst worden zaterdagavond, stijldansen dan. De sport die Amber en ik graag doen.

Volgend deel van mijn herstel?

Vanaf dit punt ga ik meer bewegen en uiteindelijk trainen, mijn fysieke doelen zijn weer duidelijk voor volgend jaar en daar gaan we aan werken. Het doel is om een betere tijd neer te zetten op de kwart en halve triatlons.

Ik vertel je in andere blogs waarom ik bijvoorbeeld geen pijnstilling heb genomen of waarom ik kies voor Vit C en essentiële vetzuren in plaats hiervan.

In 2 maanden ben ik van mijn rugpijn af en is mijn schouderpijn zo goed als verdwenen, terwijl er voorheen na een aantal weken fysiotherapie nog geen verlichting was.

Ralph

Ondanks mijn onoplosbare enkelblessure loop ik toch weer hard, iets wat niemand voor mogelijk had gehouden!”

Kim

zet je pijn langs de zijlijn

Wil jij nu al wat doen om je pijn voorgoed langs de zijlijn te zetten? Download dan mijn ebook en krijg direct 5 van de meest waardevolle tips om je pijn te verhelpen.
Gratis ebook

Kom je een keer langs?

Hoeveel tijd kost het je?

20 minuten

Hoeveel geld kost het je?

€0,-

Contact

Telefoonnummer

+(31) 615098397

E-mailadres

info@unique-body.nl

Adres

Kouwe Hoek 14
2741PX, Waddinxveen